poniedziałek, 31 marca 2014

Origami płaskie: Sowa z kółek

Nasze pierwsze origami płaskie. Zrobiłam je z dziećmi na warsztatach polonistycznych przy okazji omawiania wiersza "Sowa" Brzechwy. Jestem zachwycona tą techniką. Zapewniam Was, że jeszcze nie raz zagości na naszym blogu.


 Potrzebne materiały:
- Zestaw kółek (liczba x długość średnicy): tułów - 1x12cm, głowa - 1x8cm, skrzydła - 2x8cm, dziób - 1x6cm, uszy 2x5cm, oczy 2x5cm, nogi - 4x5cm, źrenica - 2x3cm. Kółka od skrzydeł, uszu, nóg i źrenic składamy na pół. Dziób i głowę składamy tak jak na zdjęciach. Kolory można dobrać według uznania.
- kartka A4
- klej

Jak zrobić?





6 komentarzy:

  1. Dostałam ostatnio od mojej mamy zeszyt z opisami bardzo wielu tego typu obrazków (nie wiem jak to nazwać). Moja mama była kiedyś nauczycielką w zerówce i robiła podobne prace z dziećmi. W tamtych czasach internetu nie było a książki ciężko było kupić i mama wszystko co ją zainteresowało przepisywała. Dostałam niedawno jej zeszyty w spadku. Z córką, jakoś na początku marca robiłyśmy krokusy z kwadratów:

    http://ed.bexlab.pl/wiosenne-origami/514/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę tych zeszytów. Lecę podejrzeć krokusy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zeszytami w miarę możliwości (tj jak mam trochę czasu) ochoczo się dzielę na blogu

    OdpowiedzUsuń
  4. moja dwuletnia córcia super się bawiła robiąc ze mną tę sowę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć. Mam nadzieję, że inne nasze pomysły też przypadną jej do gustu. :)

      Usuń
  5. Nie wiem, skąd zaczerpnięty pomysł (z głowy, czy literatury), ale polecam książki Doroty Dziamskiej.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń