czwartek, 9 lutego 2017

Mieszkańcy świata

"Mieszkańcy świata" wyd. Adamigo to jedna z pierwszych pomocy geograficznych jaką kupiłam Zosi.  Dość długo leżakowała w szafie, bo wydawało mi się, że będzie dla Zosi za trudna. Wyciągnęłam ją kiedy miała około 4 lat. Okazało się, że niepotrzebnie tyle czekałam. Gra okazała się strzałem w dziesiątkę, a Zosia opanowała ją w kilka dni. Spokojnie poradziłaby sobie z nią wcześniej.

W zestawie znajdziemy 48 puzzli, które łaczą się w 24 pary. Po jednej stronie mamy flagę, nazwę kraju, mieszkańców w tradycyjnych strojach oraz podstawowe informacje tj. stolica, powierzchnia, liczba mieszkancow. Po drugiej stronie znajdziemy chłopca i dziewczynkę ubranych w charakterystyczne (niekoniecznie współczesne ;)) dla danego kraju stroje. Jednym z podstawowych wariantów gry jest połączenie puzzli w pary. Już 3-latki mogą spokojnie podjąć się tego wyzwania. Szczególnie jeśli ograniczy się liczbę par. Do gry dołączona jest instrukcja, w której producent proponuje 4 warianty zabawy, ale w zależności od kreatywności można wymyślić ich dużo więcej.

Gra jest bardzo dobry pomysłem na wprowadzanie dziecka w świat flag, krajów, stolic. Jest świetnym pretekstem do rozmowy o różnorodności kulturowej. W trakcie układania można przemycać dziecku różne ciekawe informacje np. dlaczego mieszkańcy USA mają stroje kowbojskie, dziewczynka z holandii trzyma w rękach tulipana, mieszkanki Iranu mają zakryte twarze itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz