Gra zawiera: planszę, 4 pionki, kostkę i 50 kart z pytaniami. Domyślam się, że plansza miała symbolizować świat. Ciężko mi niestety dojść do tego, jakim kluczem kierował się autor przy dzieleniu jej na cztery części. Ani nie widzę za bardzo nawiązania do kontynentów, ani do stref klimatycznych. Prawdopodobnie chodziło o estetykę. :) Zadaniem gracza jest okrążenie "świata" i jak najszybsze dotarcie do swojego domku. Zasady gry są wręcz banalne. Rzucamy kostką i przesuwamy pionek o odpowiednią liczbę oczek. Jeśli wejdziemy na białe pole nic się nie dzieje. Jeśli staniemy na pole fioletowe, losujemy pytanie. Dobra odpowiedź - zostajemy na miejscu. Zła - cofamy się o 3 pola. Na planszy znajdują się jeszcze 4 pola różowe. Gdy na nich staniemy tracimy kolejkę.
Gra jest skierowana do dzieci 6+. Jedynym argumentem przemawiającym za takim ograniczeniem wiekowym jest trudność pytań. Ale… Nie muszę chyba mówić jak małe dzieci szybko zdobywają wiedzę? Zawsze możecie im ograniczyć wybór do dwóch odpowiedzi i zwiększyć szansę na poprawną odpowiedź.
Podobnie jak w Poznaję Europę do gry załączona jest książeczka z zadaniami i łamigłówkami, która pozwala przyswoić sobie wiedzę potrzebną w czasie gry.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz